"Η έννοια του πουθενά"

από ΤοΜικρόΜουσείο ΣτοΜεταξουργείο, την Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου, 2011 στις 2:08pm
____________________________________________________________________
«Υπάρχουν ανά την υφήλιο άνθρωποι οι οποίοι συγκροτούν έναν Τέταρτο Κόσμο, μια δική τους διασπορά…Άμα βρεθείς ανάμεσά τους, δεν πρόκειται ούτε να σε κοροϊδέψουν ούτε να σε πικράνουν, γιατί δεν τους ενδιαφέρει ούτε η φυλή σου ούτε το θρήσκευμά σου, ούτε το φύλο ή η εθνικότητά σου· τους βλάκες τους ανέχονται, αν όχι ευχάριστα, οπωσδήποτε με κατανόηση. Γελάνε εύκολα. Δεν δυσκολεύονται να αισθανθούν ευγνωμοσύνη. Δεν είναι ποτέ τους μικρόψυχοι. Δεν τους αναχαιτίζει ούτε η μόδα, ούτε η κοινή γνώμη, ούτε το πολιτικά ορθό. Είναι εξόριστοι μέσα στην ίδια τους την κοινότητα, γιατί πάντα ανήκουν σε κάποια μειοψηφία, όμως είναι ένα έθνος πανίσχυρο, και κρίμα που δεν το ξέρουν. Είναι το έθνος του πουθενά και έχω καταλήξει να πιστεύω ότι είναι φυσικό να έχει πρωτεύουσά του την Τεργέστη.»

Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Τζαν Μόρις "Τεργέστη. Η έννοια του Πουθενά" κι εγώ το βρήκα μπροστά μου σε μια στήλη του ΒΗΜΑγκαζίνο με τίτλο ΟΙ ΕΚΚΕΝΤΡΙΚΟΙ την Κυριακή το πρωί.
Την Κυριακή το βράδυ έπεσα με τηλεζάπινγκ στη ΝΕΤ και στα Ουράνια Πλάσματα του Πίτερ Τζάκσον, όταν η Κέιτ Γουίνσλετ έλεγε στην Μέλανι Λίνσκι ότι δε θα πάει στον Παράδεισο, αλλά στον Τέταρτο κόσμο όπου βρίσκονται όλοι οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί.

Και όλα αυτά θα ήταν πολύ ενδιαφέροντα αν δεν είχα πάει στην Τεργέστη ποτέ ή αν ήμουν κι εγώ ένα Ουράνιο Πλάσμα ή έστω φίλη τους.

Πρόταση της Εβδομάδας; Φτιάξτε τη δική σας Τεργέστη και ζήστε σ' αυτή σαν τα Ουράνια Πλάσματα! Καλοκαίρι είναι για όνομα του Θεού!